lördag 7 januari 2017

Sålt lite Wells Fargo

Tagit hem vinst i Wells Fargo (20.9%) och istället köpt lite mer Unilever. Blir en marginell ökning i utdelningarna på det här viset då jag slipper källskatten. Dessutom hade jag dessa i ISK och inte i KF. Jag har kvar 30 Wells Fargo men är osäker på om jag skall behålla dom.

Sålt 10 Wells Fargo & Co
Köpt 13 Unilever PLC

Också ökat i Marine Harvest och G4S samt återinvesterat i AT&T som gick ex utdelning igår.

Köpt 30 Marine Harvest
Köpt 200 G4S
Köpt 10 AT&T

Har nu lite över 1% utdelningsvikt i AT&T. Jag tänker identifiera en del bolag som jag vill nå 1% i framöver men det får bli ett separat inlägg.




4 kommentarer:

  1. Hur menar du med att det blir marginell ökning i utdelningarna och att du slipper källskatten? Sålt Wells Fargo före utdelning (utan källskatt) medför att du kan återinvestera i Unilever och få större utdelning totalt när de delar ut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Unilever har högre direktavkastning än Wells Fargo nu. För Wells Fargo utgår källskatt på utdelningarna men för Unilever (ticker UL ej UN) är den noll. Det blir nog minimala skillnader.

      Radera
  2. Hej jag har en fråga om G4S, utgår det källskatt på den?
    tack på förhand

    SvaraRadera