tisdag 3 oktober 2017

Ökat i SkiStar samt ett nytt bolag

Köpt 25 SkiStar

Tecknat en minimipost i Balco.

Norska kronan strax över 1:1 trots att oljan stigit på sistone. Kikat lite norskt och fastnade för ett bolag på bevakningslistan, Veidekke. Har tagit mycket stryk pga rädsla för inbromsande bostadsmarknad men de har mycket andra verksamheter med som väg och anläggning där de fick en stor order idag. Yieldar nästan 5% på förväntad utdelning nästa år. Verkar dela ut i slutet av maj så småfuskar lite och sätter upp den som en juniutdelare.

Köpt 75 Veidekke

Uppdatering snålutmaningen:

Hittade något längst in i frysen som inte gick att identifera otinat. Visade sig vara en gammal kycklinggryta med all kyckling uppäten samt en gammal fisksoppa. Soppan blir morgondagens lunch. Förmodligen är fisken i den också uppäten. Bistert.

Dagens middag blev te och två rostade mackor med egengjord kiwimarmelad. Kanske inte hela kostcirkeln. Marmeladen har lätt stått några år i kylen men än så länge har jag inga allvarliga symptom.

Mjölken är slut samt allt färskt bröd.

8 kommentarer:

  1. Kul att följa beskrivningen av din snålutmaning :-). Hälsar Lars D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det. Ju längre jag orkar hålla igång den desto galnare kommer det bli tror jag.

      Radera
  2. Handicare och Bio Arctic? nåt du tecknar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev ett litet inlägg om BioArctic på min blogg och tycker att deras forskning ser intressant ut. Kommer nog mest troligt att avstå däremot.

      Radera
    2. Ändrade mig i sista stund och tecknade en post i Handicare då jag inte fick några Balco.

      Radera
  3. Haha. Så levde jag som student. Gick bra med pepparkakor och marmelad i flera dagar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ju gott. Har tyvärr inga pepparkakor hemma :)

      Radera