måndag 13 mars 2017

Fisk och fastigheter

Ökat i Marine Harvest, nu till lägre NOK-kurs än tidigare.

Köpt 40 Marine Harvest

Fortsatt sälja av lite preffar, skillnaden mellan yielden i Hemfosa Pref och stamaktien är nu underligt liten. Varför dumpar marknaden Hemfosa? Lite oroväckande. Är det omviktning för att ha råd med nyemissionen i Kungsleden månne? Jag bara spekulerar. Carnegie på säljsidan.

Sålt 75 Hemfosa Fastigheter Pref
Köpt 25 Hemfosa Fastigheter

Också ökat i månadsutdelaren Realty Income. I och med det här köpet har jag nått mitt lilla delmål att ha 500 kr i månaden från dom.

Köpt 25 Realty Income

Framgent har jag planer på att minska i Tele2. Tycker vikten där är för hög. Funderar på att istället öka i Pfizer eller AstraZeneca,

Jag har svårt att låta bli att fundera på att pilla mer i portföljen trots att jag vet att det på lång sikt oftast är en dålig idé.

Både Atlas Copco och Alfa Laval uppvisar liknande symptom. P/E runt 30 och mycket låg direkavkastning.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar