onsdag 12 oktober 2016

Ericsson och Betsson i diversifierad portfölj

OMXS30 ner 0.89%, Ericsson och Betsson som jag båda äger, ner 20 respektive 10%.

Min stora svenska portfölj upp 0.08% idag. Skönt att ha en diversifierad portfölj.

En affär igår, köpte in lite mer Diös.

Köpt 25 Diös Fastigheter

Betyder att målet om 50,000 i utdelning i maj nu håller även när Ratos löst in sina preffar.

Idag, ökade lite i Betsson. Ordentligt ras i den idag på säljrek. Visst, den har kanske återhämtat sig lite för snabbt utan några andra nyheter än lite insiderköp men 10% på en rek? Kan bli en intressant rapportperiod detta med sån volatilitet.

Köpt 25 Betsson

Ericsson vågar jag inte öka i. Alldeles för stor osäkerhet i det bolaget nu. Normalt brukar jag ju se stora nedgångar som köptillfällen men inte här.

Ökade i Intrum där jag har en liten post sedan tidigare. Inte hänt mycket i den kursmässigt sedan jag köpte den och har ingen direkt motivering att öka annat än att det är ett bolag som jag är trygg med att ha en större position i.

Köpt 25 Intrum Justitia

Ökade lite i SAS pref med. Om en av sveriges största aktiebloggprofiler vågar ha en vikt på 16% i den så borde väl jag våga ha 0.89%?

Köpt 10 SAS Pref

Den senaste veckans kronförsvagning har fått effekten att mina amerikanska utdelningar ökat med 956 kronor per år. Det kombinerat med ovanstående köp resulterade i att jag idag bröt gränsen en kvarts miljon i årliga utdelningar innan utländsk källskatt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar