tisdag 25 oktober 2016

Återinvesterat, bud på Nordnet, ett nytt innehav

Igår, återinvesterade i Telia och G4S

Köpt 75 Telia
Köpt 50 G4S

Idag, bud på Nordnet. En av mina aprilutdelare. Funderar på att sälja av direkt. Hur gör ni andra som äger den? Chansen för ett konkurrerande bud känns liten?

Sålde lite CellaVision inför rapport. Den har gått väldigt starkt sen jag köpte den, över 90%.

Sålt 25 CellaVision

Köpte lite mer aprilutdelare då nu när Nordnet förmodligen försvinner.

Köpt 10 Beijer Alma

Tillväxtmaskinen Indutrade hackade till idag. Hoppas det inte blir ett totalt motorstopp. Verkar vara en del Brexitoro som satt grus i maskineriet. Tillfälligt? Vi får se.

Köpt 50 Indutrade

Har också tecknat Tobin och Ahlsell. Får se om det blir en AhlSELL eller inte.


3 kommentarer:

  1. Tja!

    Jag valde att sälja av hela innehavet i Nordnet av samma anledning som du nämner här. Ser liten risk för konkurrerande bud och de lär ju knappast bjuda över sig själva heller, å budet lär gå igenom.

    Härligt som tusan när man ser en aktie stiga nästan 30% på en dag ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kul med en 30%are men då jag har så spridda innehav så får det ingen jätteeffekt. Uppköp kan man ju se som positivt men också negativt då man går miste om all möjlig framtida avkastning och utdelning.

      Radera
  2. Jag gjorde en halvmesyr. Jag sålde hälften av mitt innehav och behåller hälften en stund till. För mig är det lärorikt att vara en del av händelseförloppet, en erfarenhet jag inte har sedan tidigare. Jag kommer dock att sälja av andra hälften hur den slutgiltiga utgången än blir.

    //Humankapitalisten

    SvaraRadera