lördag 22 oktober 2016

5 köp

Jaha, min lilla försäljning blev ju med facit i hand inget vidare. Allt jag skalade ner fortsatte upp.

Nåväl, köpte in mig i andra bolag för att sprida utdelningarna och köpte mestadels svenskt.

2016-10-20

Köpt 15 Beijer Alma B
Köpt 25 Clas Ohlson B
Köpt 15 ICA Gruppen

2016-10-21

Köpt 5 Autoliv
Köpt 175 Telia

Telia behövde jag öka upp i för att neutralisera den kommande utdelningssänkningen och det kom en dipp i samband med rapporten.

Snart lön och dags för månadssparande. Jag skulle behöva öka i utländska bolag för att kunna sprida utdelningarna men jag är tveksam på de här dollarnivåerna. Även om jag tror att den svenska kronan kommer fortsätta tappa sitt värde över tid så är dollarn nu över den långsiktiga trenden.

3 kommentarer:

  1. Clas Ohlson tror jag att du har köpt på en fin nivå. Jag är också sugen på att öka ytterligare om de faller under 129 kronor men har redan ganska många aktier. Jag tror att den svaga kronkursen har pressat ned aktiekursen vilket torde betyda att när kronan stärks mot de utländska valutor Clas Ohlson handlar i kommer aktien stiga igen.

    Är lite förbluffad över att Autoliv faller, de tar förvisso stora investeringskostnader just nu men verksamheten går ganska bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Clas Ohlson sålde jag av lite i i våras så jag kan öka lite. Norska kronan har ju stigit i värde vilket är positivt även om dollarn är superstark vilket är negativt.

      Autoliv har ju ett drömläge nu med Takatas problem. Den är väl inte superbillig mätt i P/E förstås?

      Radera
  2. Jag tror också att Clas på den nivån är bra. Även Ica borde du fått till bra pengar. Bra jobbat! Själv klev jag in i Axfood istället för Ica vilket var mindre lyckat...

    SvaraRadera