söndag 23 juli 2017

Rapporttät vecka

Mycket rapporter den här veckan och mer volatilitet. Jag är OK med att mina innehav går ned så att jag kan fortsätta att öka till lägre priser. Dock får ju inte verksamheten utvecklas så dåligt att utdelningarna är i fara eller att jag långsiktigt eroderar mitt kapital.

Veckans handel på Avanza:


Och på Nordnet:

Köpt 50 iShares EM Dividend UCITS ETF
Köpt 15 Inwido
Köpt 25 AT&T
Köpt 175 Klövern B

Fortsatt skala ner i Diös för att minska vikten, ökat i en del rapporterande bolag som tog mycket stryk, ökat i en del dollarinnehav samt fortsatt köpa på mig i Svedbergs och Intrum.

Även sålt av mina sista Surgical Science Sweden. Tar hem vinsten och satsar i mer defensiva bolag som delar ut pengar. Vill inte sitta på förhoppningsbolag om börsen stökar. Jag vill ha betalt för att äga aktier.

2 kommentarer:

  1. Håller helt med! Blir inte det minsta ledsen när börsen går ner som den gör. Det finns dock ett bolag som jag är fundersam kring fortsatt ägande av, och det är Statoil. Såg ut att vara en god affär när den gjordes, men har sakta sjunkit och sjunkit... borde tryckt in de pengarna i Axfood istället. Ligger -6% för tillfället i S. Ska handla när julilönen dimper in, det har ju blivit lite billigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behåller mina Statoil. Att inte ha någon oljeexponering alls är ju också en "risk" om oljan vänder uppåt igen. Diversifiering är av godo.

      Radera