söndag 21 augusti 2016

Sålt Garo

Fått utdelningar från Ratos Pref bland annat och har köpt:

Köpt 75 Högkullen Pref A
Köpt 25 Genova Property Group Pref
Köpt 5 Avanza Bank
Köpt 15 Pfizer

De två förstnämnda i enlighet med målet att bygga upp småposter i högavkastare med lägre kvalitet, de två andra mest för att de kommit ner lite i pris på sistone.

Sen har jag också sålt av mina Garo som jag fick tilldelat i nyintroduktionen tidigare i år. Den har handlats som någon slags hypad småspararfavorit på sistone. De delar inte ut ännu och när de väl gör det lär den ha en direktavkastning på runt 1% på de här nivåerna baserat på en analys som gjordes innan introduktionen:

http://www.svd.se/laddat-garo-lockar-med-lagspanning

Värderingsmässigt handlas de baserat på SVDs vinstprognos för 2018 nu på PE36.

Orimligt högt i mitt tycke. Aktien är dessutom väldigt illikvid och en sättning kan komma snabbt i den om vi får en generell nedgång.

Köpte på 73 och sålde på 193.50.

Om den nu fortsätter uppåt har jag ändå viss exponering mot den via Svolder. Svolder som jag i och för sig också tittat på att sälja av efter en uppgång på 30% sedan i slutet av maj då jag började köpa in mig.

Sålt 70 Garo

In i kassan tills vidare.

Några fler som fick tilldelning i Garo? Hur gjorde ni, har ni kvar dom eller har ni sålt?

Nästa vecka är det löning och då skall det in färska pengar i portföljen igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar