lördag 6 augusti 2016

Ökat i tre bolag, köpt ett nytt

De två senaste dagarnas aktivitet har varit som följer.

Torsdags:

Mycket notiser om insiderköp i Betsson på senaste tiden. Insiderköp tycker jag är en väldigt förtroendeingivande signal. Ökar lite.

Köpt 25 Betsson

Ökade lite i Byggmax för att få upp vikten lite i den.

Köpt 25 Byggmax

Fredags:

Köpte lite i Investor vilket väl är ett bolag man helt enkelt skall äga som utdelningsinvesterare. Det kräver nog ingen närmare presentation. Av någon anledning har jag inte ägt den sedan tidigare.

Köpt 15 Investor A

Novo rasade 10% på rapporten vilket kändes som ett bra läge att öka lite. En kvartalsrapport i det långa loppet är mest brus och säger inget om hur bolaget kommer att prestera på lång sikt.

De meddelade också en utdelning och kommer nu dela ut två gånger per år och bolag med flera utdelningstillfällen är jag ju väldigt svag för även om det aldrig är en huvudanledning att köpa in sig i ett bolag,

Köpt 10 Novo Nordisk B

Både Investor och Byggmax delar ut i maj och jag vill stärka den månaden lite inför Ratos förmodade inlösen av sina preffar vilket kommer  minska mina majutdelningar med 4,375 riksdaler.

Ha en bra helg och håll ut. Snart öppnar börsen igen :)

4 kommentarer:

  1. Grattis. Investor lär bli ett bra köp på lång sikt. Men se till att tanka regelbundet. Går börsen bra går Investor ofta bättre. Och vice versa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK tack för tipset. Tanken är att öka över tid då tillfälle ges.

      Radera
    2. Håller med. Företag som drivits framgångsrikt i snart 100 år ska man satsa på. Välkommen till min blogg btw

      Radera
    3. Hej och välkommen till bloggosfären. Synd på skilsmässan. En dyr affär antar jag. Man skall passa sig för att skriva kontrakt med en sängkamrat.

      Radera