lördag 27 augusti 2016

Delmål nått, sålt av lite

Händelser sen sist.

Onsdag:

Telia under 40 kr igen, ökar för att kompensera för den kommande utdelningssänkingen. Minskar i Besqab.

Köpt 25 Telia
Sälj 25 Besqab

Köper lite Oscar pref. Högre risk än Akelius och Ratospreffarna men köpte inte för några jättebelopp.

Köpt 20 Oscar Properties Holding Pref

Detta inköp gjorde att delmålet med 15,000 i utdelningar i februari nu är nått.

Torsdag:

Ökar i aprilutdelare:

Köpt 25 Ericsson
Köpt 15 SKF

Fredag:

Har sålt av helt i två bolag. Bägge har utvecklats väldigt starkt sen jag köpte dom och jag känner att jag får bättre utdelningar genom att ta hem vinsten och investera i annat med högre direktavkastning.

Svolder har börjat handlas över sitt substansvärde, uppressat till höga nivåer i det allmäna småbolagsrallyt.

Platzer har jag varit med i från start. De har en del intressanta projekt och är säkert en bra investering på sikt men jag ligger redan tung i fastigheter och det finns bolag som delar ut mer jag hellre äger just nu.

Sålt 250 Platzer Fastigheter Holding B
Sålt 100 Svolder B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar