torsdag 7 januari 2016

Ökat i HM, Nordea mm

Har tagit av krigskassan och passat på att öka i bolag som tagit mycket stryk på sistone.

200 HM
500 Nordea

Där känner jag mig fullinvesterad i HM, banker och i svenska aktier över huvud taget ett tag framöver. Om detta är starten på en lång nedgångsfas så vill jag bevara kassan på nuvarande nivåer för att kunna öka mer framöver.

Även gjort en del småköp i USA.

10 HCP
10 Glaxo SmithKline
20 Care Capital Properties
5 Johnson & Johnson
5 Emerson Electric

Planen framöver är att i små portioner öka i amerikanska bolag som inte påverkas alltför negativt av en stark dollar.

2 kommentarer:

  1. Tjena Krösus!
    Vilka intressanta innehav du har i portföljen! Ser också att du lyckats skaffa dig en ansenlig summa, grattis!
    Jag ser att du har ca:15% investerat i Akelius pref! Hur tänker du kring en eventuell räntehöjning, justerar du ner innehavet under 2016 eller kommer du ligga kvar?

    Intressant blogg du har, lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena Drömmaren,

      Tack tack. Akelius och Hemfosa pref är mina sorgebarn i portföljen rent värdeutvecklingsmässigt. Jag trodde dom skulle vara mer stabila. Om jag behåller dom eller ej beror på många olika faktorer tex utvecklingen på dom, på börsen och på olika valutor. Som det ser ut nu så behåller jag dom och återinvesterar i vad jag för tillfället känner vore vettigast på lång sikt.

      Radera