måndag 4 januari 2016

Årets första nordamerikanska köp

Svårt att låta bli köpknappen idag. Har investerat i princip allt det jag avsatt för Januari redan årets första handelsdag! Som en alkis som hänger på låset till bolaget efter socialbidraget. Nåväl, kommer snart utdelningar från bla mina eländiga Hemfosa-preffar som jag också kan köpa för. Runt 10,000.

Ökning av existerande innehav:

10 HM

5 Johnson & Johnson (Under 100!)

5 Unilever

10 Bank of Nova Scotia

20 SCHD

Unilever då jag kom in på en hög kurs/dollar där och vill snitta ner mig lite. SCHD för en generell investering i utdelande bolag till låga transaktionskostnader och för att öka min exponering mot energi och cigaretter som väger tungt i den ETFn, sektorer jag inte har några individuella innehav i.

Nya innehav:

5 Emerson Electric

25 Old Republic International

Old Republic då jag saknar försäkringsbolag i portföljen nu. Emerson som kommit ner i pris och som jag sett många reka.

Sammanlagt ökade mina årliga utdelningar med ca en 1000-lapp i och med de här köpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar