onsdag 28 september 2016

Föga oväntat

Tisdags:

Ökade i NWG, mest för att jag hade irriterande 190 stycken. Nu ser det bättre ut. Är man skadad så är man..

Köpt 10 Nordic Waterproofing

Idag:

ICA har gått svagt på sistone. Jag fortsätter öka i en ocyklisk aktie med 3.5% direktavkastning. Hade 145 stycken också :)

Paychex rapporterade idag och visade ett resultat som var bättre än väntat. Av oklar anledning gick aktien ner 5%. Stabilt bolag detta med mycket fin historik. Jag ökar på dippen. Inte sett någon annan bloggare med samma profil som mig som har denna bland innehaven. Kolla in den.

Fortsätter stödköpa i Novo Nordisk. Mitt facit hittills i tillväxtaktier är rätt beklämmande. Novo och Starbucks som jag köpt mer för tillväxt än hög direktavkastning har gått rävigt. I en värld med låg tillväxt tycker man att bolag med hög tillväxt borde premieras värdemässigt. Nåväl, lång investeringshorisont på dessa.

Köpt 10 Paychex
Köpt 5 ICA
Köpt 10 Novo Nordisk

Nu har jag tjuvat lite av pengarna som var avsatta för att köpa för i oktober. Föga oväntat.





1 kommentar:

  1. Det där med att ha jämna innehavs-siffror är ett gissel jag känner igen allt för väl;)

    MvH Pengaregn

    SvaraRadera