måndag 4 september 2017

Småköp och liten preffrotation

Snyggat till antalet aktier i Gjensidige. Klarar inte att se 263 st i portföljen längre.

Köpt 7 Gjensidige Forsikring

Mitt intåg i Oriflame har utlöst en stark säljsignal. Det brukar ju bli så när jag går in i ett nytt bolag.

Fortsätter tröstlöst att snitta ned mig.

Köpt 15 Oriflame Holding

Gjort en liten rotation i preffarna. Har stor total exponering mot Hemfosa och dess pref yieldar nu dessutom bara 5.55%, lägst av alla de jag bevakar. Sagax pref yieldar 5.94% med lösen på 35 kronor. Jag tror att Sagax vill bli av med de preffarna de inte lyckades konvertera till D-aktier förr eller senare och att det kan utgöra ett stöd för kursen även om räntorna skulle ticka uppåt.

Sålt 150 Hemfosa Fastigheter Pref
Köpt 375 Sagax Pref


4 kommentarer:

  1. Hej! Även jag har roterat in i sagax preffen - från min sida bytte jag D aktier (som jag i sin tur har fått från konventering av preffen i juni) tillbaka till preffen, tror precis som du att sagax vill bli av med preffarna får se om det blir erbjudande om D igen eller inlösen.
    Med vänlig hälsning JFG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena. Skönt att höra att fler tänker som jag om Sagax preffen.

      Radera
    2. hej Krösus
      Undrar om du vet, det gör du säkert, Är det källskatt på Marine Harvest

      Radera
    3. Ingen källskatt dras på den.

      Radera