onsdag 5 april 2017

Fortsatta återinvesteringar

Köpt på mig en hel del Skanska samt lite defensiva Axfood.

Köpt 50 Skanska B
Köpt 25 Axfood

I båda bolagen vill jag jobba mig upp mot 1% utdelningsvikt.

Skalat ned lite teleoperatörer där jag tycker jag har för stor vikt:

Sålt 100 Tele2
Sålt 100 Telia

Har även rullat in en hel del utdelningar och jag har nu möjlighet att öka upp innehavet i NCC en del i morgon när de handlas utan utdelning.

Blev ingen återinvestering i Husqvarna idag, aktien var upp trots utdelningen. Inte heller i Volvo ville jag trycka på köpknappen. Den känns lite dyr nu efter en tids mycket stark utveckling. Jag hoppas på bättre lägen framöver.

4 kommentarer:

  1. Är 2017 året du kommer om mig i utdelningar? Ser själv ut att landa på ca 245.000 för helåret, hur ligger du till?

    Hälsar Seglarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, du har en länk till alla innehaven under fliken innehav, där summerar jag utdelningarna. Ligger på 275,000 nu efter avdragen källskatt.

      Radera
    2. Imponerande att ni har sådana årsutdelningar. Krösus Sorks utdelning hade räckt för att Herr och Fru Snålgris hade kunnat sluta jobba helt och bara leva på utdelningar. Något att sträva mot helt klart! En stor inspirationskälla är ni båda två!

      Radera
    3. Kul att vi kan inspirera andra.

      Radera