fredag 12 februari 2016

Veckans affärer

Mycket stök igen under veckan. Har gjort en hel del förändringar i portföljen. Vi tar det hela i kronologisk ordning:

Ville frigöra kapital och minskade i preffar för att kunna öka i vanliga aktier.

Sålt 75 Ratos Pref

Hemfosa rasade som allt annat och jag ökade.

Köpt 275 Hemfosa

HCP rapporterade. Illavarslande. Hoppas på en comeback.

Köpt 25 HCP

Andra bolag i samma sektor rasade också. Antog att det var en HCP-effekt. Att ett bolag i samma sektor har problem betyder förhoppningsvis inte att andra också har det.

Köpt 20 Omega Health Care Investors (OHI)

Köpt 20 Care Capital Properties (CCP)

Swedbank gick ner ordentligt, först i det allmäna raset och sen på att de sparkade Wolf. Jag såg det som ett köpläge på längre sikt.

Köpt 300 Swedbank

Initierade också ett nytt innehav i en ETF med Juniutdelning. Juni är en svag månad för mig och det är ont om svenska bolag som delar ut i Juni.

Köpt 150 OMXSB Utdelning

Ökade i H&M för att snitta ner mig.

Köpt 50 Hennes & Mauritz

Telia. Nytt innehav. Kommit ner ordentligt i pris. Inget tillväxtcase direkt men borde ha låg fallhöjd. Delar ut 2 ggr per år vilket jag gillar.

Köpt 500 Telia

CellaVision som är ett intressant litet bolag rasade på sin rapport men höjde utdelningen. Intressant på längre sikt tycker jag. Initierade en minimal position.

Köpt 25 CellaVision

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar