måndag 7 mars 2022

Aktiverat en del kassa

Efter Rysslands invasion av Ukraina och de breda nedgångar som blev dess följd har jag valt att i omgångar aktivera en del kassa för att balansera upp aktievikten.

Kan inte kommentera varje enskilt köp och logiken bakom, om det nu finns någon. Det är lönsamma bolag, de flesta rätt lågt värderade. De dyrare bolagen är enligt mig kvalitetsbolag.

Köpt 78 Emilshus Pref 

Köpt 40 Volvo B

Köpt 81 Bilia A

Köpt 31 Investor B

Köpt 18 Industrivärden C

Köpt 69 Diös Fastigheter

Köpt 35 SkiStar B

Köpt 292 Corem Property Group B

Köpt 25 Beijer Alma B

Köpt 25 Indutrade

Köpt 63 Handelsbanken A

Köpt 8 XACT Sverige

Köpt 35 XACT Norden Högutdelande

Köpt 11 Atlas Copco B

Köpt 10 Thule Group

Köpt 50 Wästbygg Gruppen B

Köpt 51 Fabege

Köpt 28 Inwido 

Köpt 6 Equinor

Köpt 16 Per Aarsleff Holding B

Köpt 22 SEB A

Köpt 11 Sandvik

Köpt 12 SKF B

Köpt 26 Corem Property Group

Köpt 1195 Castellum

Köpt 11 Peab

Köpt 14 Kesko



4 kommentarer:

  1. Bara nyfiken, om du inte har tid att göra en detaljerad analys bakom varje köp, vad är den primära faktorn som avgör om det blir ett köp eller inte? P/E? Vilka parametrar är för dig viktigast?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värdering eller substansrabatt. Bolag som fallit mycket. Tar även portfölj- och valutabalans i beaktande. Gör man så många mindre köp som jag gjorde nu så blir det ju rätt indexlikt fast med en tilt mot lägre värderade bolag.

      Radera
  2. Hallå, vad tänker du kring att Viatris föll kraftigt i slutet av februari? Öka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja där gick man på en mina. Jag ökar inte. Inte så insatt i den.

      Radera