fredag 10 juni 2016

Kredit, NWG, Börsfall

Aktiverat kredit på Avanza för att kunna teckna i IPOs och uttnyttja tillfälliga köplägen om jag har tomt på kontot. Tänker använda detta mycket sparsamt.

Fick 75 Nordic Waterproofing och köpte 25 till. Ingen succé kursmässigt vid introduktionen detta så den kan nog krypa nedåt framöver. Jag ämnar vara långsiktig i denna även om det är otroligt tråkigt att ha aktier i mitt ark där det står 0 i utdelningsfältet.

Erhållit 75 Nordic Waterproofing

Köpt 25 Nordic Waterproofing

Mina ADM har dragit iväg med över 20% sedan jag köpte dom och jag sålde av lite idag för att minska vikten, minska andelen utländska aktier i ISKt och för att kunna köpa på den svenska börsen där jag tyckte en del aktier blev orättvist behandlade idag.

Sålde även i Coor där jag hade en 16%-ig vinst och kanske lite för stor vikt.

Sålt 25 ADM

Sålt 250 Coor

I dagens fall blev en del aktier riktigt slaktade, framför allt JM, ICA och Byggmax. Jag ökade i en räcka bolag.

Köpt 6 Sampo A

Köpt 15 Byggmax Group

Köpt 25 Telia

Köpt 15 JM

Köpt 25 ICA Gruppen

Köpt 10 Skanska B

Köpt 10 Swedbank A

Köpt 10 Svolder B

Köpt 25 Lagercrantz Group B

Köpt 50 HiQ International

Köpt 25 Hemfosa Fastigheter

Fokuserade på aktier med utdelningar i april med dom här köpen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar