söndag 17 april 2016

Min stora idol: Simon Blecher






Den här bilden på Carnegies sverigefondsförvaltare har jag skrivit ut och ramat in. Viken fin tänkarpose! Varje morgon innan jag går till jobbet smeker jag ömt hans kind och säger "Hejdå Simon, vi ses snart igen"

Simon förvaltar Carnegies sverigefond, en fond som historiskt gått väldigt bra och har högsta betyg från Morningstar. Jag lyder hans rekommendationer som en bokstavstroende lyder sina sagoböcker för vuxna.

Låt oss se hur mina svenska innehav ex preffar matchar Simons topp 10.

Här finns info om innehav:

http://www.carnegie.se/fonder/vara-fonder/svenska-aktiefonder/sverigefond/

Simons:














Mina:

HM17.74%
Nordea10.50%
Holmen1.38%
Volvo1.28%
Ericsson0.68%
SEB0.00%
Sandvik0.00%
Atlas Copco1.51%
Atrium Ljungberg0.00%
Lifco0.52%


Gillar inte handelsfastigheter eller turn around cases så Atrium och Sandvik går bort. 

På de övriga har jag en del att jobba på :)

2 kommentarer:

  1. Hur har fonden gått jämfört mot andra Sverige fonder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slagit index dom senaste 6 åren inklusive hitills i år.

      Radera