Snyggat till antalen lite, Telia till 1000 och Lagercrantz till 300.
Köpt 100 Telia Company
Köpt 10 Lagercrantz Group B
Köpt en ny ETF på Nordnet, Vanguard FTSE Developed Asia Pacific ex Japan UCITS ETF (VGEJ). En utdelande fond som investerar i utvecklade marknader i asien utom i Japan. Stor vikt i Australien, Korea och Hong Kong. Anledningen är helt enkelt att ett starkt Kina som motor kan höja hela regionen. Vill satsa lite mer i asien, vi har en galning i vita huset och Europa har svåra problem. Har sedan innan lite emerging asia nu kompletterar jag med utvecklade länder där borta också. Dom är svårköpta de där bolagen. Yieldar runt 3% med en avgift på 0.22%.
Köpt 50 Vanguard FTSE Developed Asia Pacific ex Japan UCITS ETF (VGEJ)
Förra gången dollarn närmade sig 8 kr förbannade jag mig själv för att jag inte utnyttjade tillfället. Nu har jag köpt lite den här gången så nu lär ju dollarn fortsätta ner.
Blev lite Paychex. Dyrt som poker. Borde gynnas av stigande räntor men fortsatt OK amerikansk arbetsmarknad men det är ju ingen unik analys direkt och det är redan avspeglat i priset.
Köpt 10 Paychex Inc
Även ökat i lite REITs som tagit en del stryk på grund av förväntningar om stigande räntor. Inga vård-REITs dock dom verkar vara inne i en mycket dålig period nu.
Köpt 25 STAG Industrial
Köpt 20 Realty Income
Ökar lite i Leröy också för där har jag en fjuttpost och kan snitta ner mig lite nu.
Köpt 50 Leröy Seafood Group
Lite trist med Skanskas vinstvarning idag och frysta utdelning. Jag hade räknat med en ökning. Nåväl, jag sitter still i båten och hade redan en övervikt av aprilutdelare så ingen större skada skedd. Lite tråkigare för dom som har få innehav och förlitar sig på dom.