söndag 21 januari 2018

Två nya bolag i portföljen

Delvis baserat på intressanta Kvalitetsaktiepodden som jag vill reka: https://kvalitetsaktiepodden.podbean.com/ så har jag köpt in lite Nederman.
Ett av Latours innehav som man kan köpa billigare via börsen än via Latour. Ingen högutdelare utan mer ett tillväxtcase.

Köpt 17 Nederman Holding

Även börjat köpa in mig i tråkbolaget Essity. Enligt Nordea betalar man nu P/E 15 för 2019 års vinst och får då en direktavkastning på 3.5%. Låter lite för bra för att vara sant men även om de prognoserna inte slår in så får man ett kvalitetsbolag och en trygg men låg direktavkastning.

Köpt 13 Essity

Investerat lite mer i USD:

Köpt 10 Welltower

Mitt supertråkiga försäkringsinnehav Old Republic har handlats utan en extrautdelning på 1 dollar så jag återinvesterar den direkt.

Köpt 35 Old Republic International Corp

Vill också passa på att tipsa om "facit" över handlingsbara ETFer med låg avgift från Griphook Imvest: http://griphookinvest.blogspot.se/2018/01/oversyn-etfer_5.html

2 kommentarer:

  1. Nederman står också väldigt högt på min bevakningslista. Jag brukar nästan aldrig tajma köpet på botten men tycker att nederman är rätt dyr nu. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inget direkt fyndpris men det är sällan man kan köpa bra bolag billigt. Köper en liten post och så får vi se vart börsen tar vägen. Kanske kommer det lite rapportmissar framöver som gör att man kan köpa in sig i fina bolag.

      Radera