måndag 5 december 2016

Småaffärer

Fredags, hade rullat in lite utdelningar och jag hade råd med en liten slatt Nobia.

Köpt 10 Nobia

Idag, hittade lite pengar på Nordnet som låg och skvalpade. På grund av att man av någon anledning inte kan se alla sina konton samtidigt där så hade jag missat detta.

Köpt 20 Nobina
Köpt 70 G4S

Dom här merköpen jag gjort på Nordnetkontot på sistone där jag tryckt upp vikterna lite har verkligen höjt mitt GAV och sänkt mina fina procentuella vinster jag hade där. Men men, det är utdelningssumman som är i fokus.

Har också fått tilldelning i  Baltic Horizon. 1000 stycken. Baltiska fastigheter som kanske kommer få ett uppsving om Maggans ologiska bankskatt blir verklighet och våra storbanker flyttar ut jobben för så lär det väl bli för oppositionen lär inte ha stake nog att fälla någon budget.

David Batra passar bra ihop med Anna för han är komiker och hon är ett skämt.



3 kommentarer:

  1. Hehe, tyvärr är de flesta politiker skämt. Ska bli kul att följa Baltic Horizon.

    SvaraRadera
  2. G4S är ett fint innehav. Har sneglat på att köpa aktien och den verkar skapligt värderad. Det stora skälet till att jag inte gör det är att jag tycker det verkar krångligt att äga danska aktier när man inte får igen hela källskatten utan pappersarbete.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du tänka om för G4S har i och med engelskt huvudsäte 0 källskatt.

      Radera