onsdag 30 november 2016

Pimpat bloggen lite

Ändrat bakgrundsbild på bloggen. Nu kan ni njuta av Sorkens kameraskills. En bild av H&Ms kundlösa flaggskeppsbutik på 5th Avenue från en New York-resa. Om jag får tid blir det ett litet inlägg nån gång om mina intryck från den.

Missat en utdelningshöjning i mitt ark och har lagt in en friskrivningstext.

Tackat nej till tryckt material från Beijer Alma.Var tvungen att skicka ett brev för att fixa det. Ett riktigt brev med frimärken, Förväntar mig ett tack i kommentatorsfältet från alla Beijer Alma-ägare.

I min Don Quixote-kamp mot banken har jag nu skaffat ett nytt gratis kreditkort och sagt upp ett av mina gamla. Nästa steg blir att byta ut autogiro mm. Verkar kunna genomföras relativt problemfritt efter månadsskiftet om allt går enligt plan. Vilket det ju sällan gör.

I samband med kreditkortsansökan fick jag brev från UC där det kan utläsas att min riskprognos för sannolikhet till betalningsproblem, där 0% utgör lägsta risk och 100% högsta, fick ynkliga 0.1%. Jag är besviken. Kan man överklaga?

Image result for meh







2 kommentarer:

  1. På mobilen känns det lite "rörigt" att läsa, framförallt där övergångsstället är.

    Är det ens möjligt att få 0.00?
    Döma av mina egna så verkar storleken av krediten ha 0 betydelse i risken (allt annat likt).

    SvaraRadera
  2. Irriterande när andra har rätt. Har bytt tillbaka till de gamla.

    Vet inte om man kan få noll,, förmodligen inte.

    SvaraRadera