onsdag 13 april 2016

Betalt skatt, sålt av lite

Glada dagar på börsen nu. Här brukar jag ju mest redovisa köp men idag och igår har jag sålt lite. Tycker det gått upp lite väl mycket på kort tid och minskar i hopp att kunna öka framöver till lägre pris. Betalat in min kvarskatt också.

Igår.

Besqab och Clas Ohlson har gått upp kraftigt på kort tid och fått lite för stor vikt. Minns också hur otroligt dåligt just dessa två gick tidigare i år. Det var ju då jag ökade i dom.

Sålt 50 Besqab

Sålt 50 Clas Ohlson

Idag

CellaVision, gått otroligt starkt efter rek i DI. Hoppas kunna köpa tillbaka billigare framöver.

Sålt av nästan hela innehavet i MQ. Bolaget är lite för litet för min smak. Minns fadäser tidigare med "byxmiss" i Lindex. Vill inte se ett innehav rasa 15% på liknande och sådant här verkar ju vara mer regel än undantag i den branschen.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article10464285.ab

Sålt 50 CellaVision

Sålt 200 MQ

Telia gick ex dag och gick ner ordentligt. Fick sänkt rek med. Verkar som att vissa aktörer publicerar sänkta rek just i samband med ex-datumen. Samma sak i Skanska häromdagen. Jag som gillar att initiera nya positioner just på ex-dagen klagar inte om den här trenden fortsätter.

Köpt 100 Telia

Har flyttat alla mina mindre innehav från SEB till Avanza. Så med stora innehav i SEB och små i Avanza så kan jag optimera courtagekostnaderna lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar