söndag 20 maj 2018

Köpt lite smått och gott

Får bli ytterligare ett kort inlägg. Varit upptagen på sistone. Öl i solen alltså.

Köpt på mig lite smått och gott och sålt av Atlas Copcos IL. Köpt lite investmentbolag, lite Pfizer mm. Kass timing i B&B:







Valde att inte återinvestera i H&M. Tecknat fullt i Sagax D.

Den 14:de så stärktes kronan lite så jag slog till på lite mer JNJ, man vet aldrig när dollarn står över 9 igen.

Köpt 15 Johnson & Johnson

Blev så glad när jag såg att jag fått tillbaka källskatt från Tryg så att köpte några till:

Köpt 30 Tryg

Köpt mer Klövern för utdelningar som rullat in:

Köpt 172 Klövern B

Snart dags för ny lön och lite större utdelning från Tele2 så snart mer köp.

6 kommentarer:

  1. Helt rätt att njuta av solen när tillfälle finns!
    Hur stor stek har du i Tele2. Det är iaf mitt största bolag i portföljen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sitter i solen nu och ids inte kolla. Du kan ju ladda ner portföljen den är publik. 6000 i utdelning om jag minns rätt.

      Radera
    2. Det var en fin post :)
      Hoppas jag kommer dit en vacker dag också.

      Radera
  2. Varför sålde du Atlas IL?

    SvaraRadera
  3. Undrar samma som Micke, har själv några ATCO IL som jag inte vet vad jag ska göra med...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju upp till var och en om man vill göda bankerna med courtage eller vänta in att den löses in men jag har nyligen haft HiQs inlösen liggande i en av portföljerna i flera veckor och jag orkar inte vänta utan ville sätta sprätt på pengarna. 2 kronor hit eller dit.

      Radera