torsdag 14 september 2017

Sanofi och Autoliv

Litet köp som gått igenom som jag missat själv. Köptes 2017-09-06:

Köpt 5 Investor A

2017-09-12

Mer prefväxling. Hemfosas pref känns inte prisvärd. Yielden är nära min yield on cost i stamaktien på de här nivåerna.

Sålt 100 Hemfosa Pref
Köpt 300 Sagax Pref

Inwido känns otroligt billig. Verkar som att bara för att man har svårt att sälja tre dyra lägenheter bredvid en motorväg i Stockholm så skall Europas största fönsterleverantör ner i dyn?

Köpt 25 Inwido.

Fortsätter fånga den fallande kniven:

Köpt 25 Oriflame Holding

Placing i BIP. Aktien ner över 4%. Ökar.

Köpt 15 Brookfield Infrastructure Partners LP

Ökar i pundfonder, pundet verkar ha vänt men ändå historiskt sett mycket lågt.

Köpt 65 iShares Core FTSE 100 UCITS ETF GBP (Dist)

2017-09-13

Ger mig inte.

Köpt 10 Oriflame Holding

Idag 2017-09-14:

Återinvesterar i EM-fonder som gick ex idag.

Köpt 25 iShares EM Dividend UCITS ETF USD (Dist) (EUNY)

Överväger ett köp i franska läkemedelsbolaget Sanofi. Frankrike är ju känt för sin hårt arbetande befolkning och för sina modesta fackföreningar så vad kan gå fel? Ser att Avanza har 216 registrerade ägare av ADRen. Nån i läsekretsen som äger?

Intressant med Autolivs info om uppdelning. För mig dock känns det lite tveeggat. En tråkig del som kommer dela ut antar jag och en high techdel som inte kommer göra det. Jag vill inte äga delen som inte kommer att dela ut. Funderar lite på säljknappen. Hur tänker ni andra?

Disclaimer: Äger inte Sanofi men överväger köp. Som att jag skulle kunna påverka kursen, lol @ FI.

1 kommentar:

  1. Håller med dig om Inwido. Nog för att de kommer drabbas när byggkonjunkturen vänder så småningom men samtidigt har de redan höga vinst och eget kapital i förhållande till utdelningen. Tror att de snarare kommer höja utdelningar framöver och har senaste tiden köpt på mig en beskedlig position på lång sikt. Fin kombination mellan tillväxt och utdelning.

    SvaraRadera