lördag 15 juli 2017

Semesterhandel

Minskat lite i Diös där jag har för stor vikt. Marginell vinst. Tanken är att istället köpa mer Klövern eller utländska fastigheter.

Även minskat lite i Hemfosas pref för att sänka exponeringen mot Hemfosa och för att ta hem lite vinst i preffarna som gått starkt på sistone. Vinst runt 9%.

Ökat i en del dollarbolag, bland annat Paychex som slog till med en utdelningshöjning med 9% nyligen.


I mina Nordnetkonton har jag ökat i en del existerande innehav samt ett nytt, norska Atea som tog en del stryk i samband med rapport.

Köpt 10 Novo Nordisk
Köpt 125 G4S
Köpt 25 Tryg
Köpt 50 Atea

9 kommentarer:

  1. Det går bra nu. :) Fina inköp!

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är rätt läge att fylla på i dollarbolagen. I fastighetsbolagen är jag mer osäker. Många orosmoln på den fronten just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är det för orosmoln du menar då?

      Radera
    2. Nya regler för ränteavdrag, paketeringsutredningen och fallande bostadspriser.

      Radera
    3. Finns alltid nåt elände runt hörnet. Klåfingriga politiker tex.

      Radera
    4. Ja det skriver jag under på! Och just klåfingriga politiker verkar vi ha gott om.

      Radera
  3. Hej Krösus!

    Tycker att det är riktigt kul att läsa om dina omstruktureringar.

    Själv har jag också rätt stor vikt i Diös men ännu inte så stor så jag funderat på att minska. Tycker det är svårt det där...Vill helst inte sälja bolag som jag gift mig med ^^

    Ha det bra så länge och fortsätt med ditt suveräna jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir lite för mycket omstruktureringar i min portfölj tyvärr. Diös verkar gå bra, har inget emot dom men min vikt har blivit för stor helt enkelt.

      Radera