måndag 22 november 2021

Skalat Investor och Corem

Återinvesterat utdelningen från Resurs samt ökat en del för att få 1,000 aktier och därmed 100 aktier när de spinner av sin försäkringsdel. 

Köpt 338 Resurs Holding

Småutdelningar har jag köpt fler Corem och Lundin Energy för:

Köpt 29 Corem Property Group B

Köpt 11 Lundin Energy

Nyheten att Investors A-aktie skulle in i MSCIs världsindex skapade en uppgång i den som inte hade några fundamentala orsaker dvs inget i bolaget eller dess innehav hade egentligen förändrats. Jag valde att skala av en hel del samt att byta en del A mot B. Vikten hade dragit iväg upp mot 6% också och jag försöker hålla mig under 5 i mina innehav. 

Sålt 2,900 Investor A

Köpt 1,141 Investor B

Utifrån vad Investor förväntas dela ut känns dagens kursnivåer inte speciellt attraktiva och även om aktien handlas till rabatt känns innehaven väldigt dyra, speciellt EQT vars värdering jag inte förstår alls.

Det här betyder att jag ligger med en del kassa och jag funderar på var de skall placeras. De måste in på börsen för det finns inga alternativ.

Det var även galna kursrörelser i Corem A en dag och jag sålde av en del.

Sålt 772 Corem Property Group A

Jag har tidigare haft som mål att nå 25,000 Corem men det målet satte jag då den fortfarande handlades till rabatt mot substansen. Nu kan de fastighetsbolag som handlas till rabatt i princip räknas på ena handens fingrar och de har alla någon form av problem.

Jag har också köpt in mig i spinoffen från Pfizer, Viatris. De är verksamma inom generika och förväntas efter att de har betat av skuldsättningen bli en högutdelare. De är dessutom något av en hedge mot mina läkemedelsbolag då generika borde vara ett sätt för USA att få ned sina abnorma läkemedelskostnader det alltid talas om. Bland annat har de insulin.

Köpt 285 Viatris

Säger adjö till Kungsleden. Jag valde att få så mycket aktier som möjligt i Castellum och det blev 4,995 stycken i det nya Castellum så jag köpte 5 till för att snygga till det lite.

Erhållit 1245 Castellum

Köpt 5 Castellum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar