onsdag 20 oktober 2021

En liten sång

Sorken presenterar stolt en liten sång med ny text till Ebba Gröns gamla klassiker:

https://www.youtube.com/watch?v=i2_anTEZiVU


Mitt liv är att suga

avgifter ur folk

jag tar på mig

min dubbelknäppta kostym


Jag är en mätt förvaltare...


Jag lever på kundmiddagar

och på en av mina

korvfingrar har jag 

en lillfingerring


Jag är en mätt förvaltare...


IR-cheferna de viskar

i mitt öra

men jag kan ändå inte

slå mitt index


För jag är en mätt förvaltare...


På DI TV står jag

och haussar mina innehav

men jag kan ändå inte

slå mitt index


Jag flyger runt jorden

för dina pengar, träffar massa bolag

men jag kan ändå inte

slå mitt index


För jag är en mätt förvaltare...


När fonden gått dåligt

så byter vi bara

dess namn


För jag är en mätt förvaltare...

2 kommentarer: