onsdag 2 mars 2016

Två nya bolag i portföljen

Har nu investerat månadens sparande samt det mesta av det jag fick när jag minskade i Hemfosa pref.

Först har jag köpt in lite läkemedel. Pfizer som jag äger sedan innan, den sjukt illikvida svensknoterade varianten, samt ett nytt bolag i AstraZeneca som delar ut två gånger per år till runt 5%. Dels i Mars men också i den för mig svaga månaden September.

Köpt 25 Pfizer

Köpt 25 AstraZeneca

Det andra nya bolaget är det svårstavade Schweitzer-Mauduit International Inc (SWM) som är en specialpapperstillverkare och bland annat en underleverantör till tobaksindustrin. Aktien föll kraftigt nyligen i samband med rapport och handlas nu till en yield på 5.25%.

Köpt 35 Schweitzer-Mauduit International Inc (SWM)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar